Mijn naam is Susan Roerink en woon samen met mijn gezin in Lichtenvoorde. Sinds 1999 ben ik werkzaam als docent in het voortgezet onderwijs.

Als docent kwam ik op school vaak leerlingen tegen die vastliepen. Het plannen en organiseren van het huiswerk, manieren vinden om te leren, samenvattingen maken…..Er komt veel op kinderen af. Graag wilde ik meer voor deze leerlingen betekenen op het gebied van studiebegeleiding en hulp bij leren en heb daarom in 2007 mijn master SEN (special educationeel needs) aan het seminarium van Orthopedagogiek te Utrecht afgerond. Als remedial teacher begeleid ik leerlingen die op allerlei facetten vastlopen op het gebied van leren. Ze kunnen het vaak heel goed maar weten net niet HOE ze moeten leren.

Mijn missie is om het zelfvertrouwen en plezier in leren te bevorderen bij kinderen. Ze hebben vaak veel meer in hun mars dan ze denken en laten zien. Het ontbreken van structuur kan een valkuil zijn waardoor “de berg met huiswerk” niet meer te overzien is en de motivatie om te starten op een laag pitje staat. Ik kijk naar het leerproces en maak de kinderen duidelijk waar het om gaat. Het maken een haalbare planning, leren om de juiste informatie uit de lesstof te halen en die kennis dan ook kunnen toepassen. Het is jammer dat ze vastlopen omdat ze het overzicht missen. Daar wil ik ze graag bij helpen!

Het volgen van een training studievaardigheden kan dan uitkomst bieden.

Ik ben erg blij dat ik mijn aanbod heb uit kunnen breiden door een samenwerking aan te gaan met pauline Jonker ( ontwikkelaar van SLiM -trainingen) Kinderen die graag individueel en bij voorkeur online werken, kunnen nu begeleid worden met verschillende online SLiM-trainingen.